פייסבוק למה אני צריך את זה ואיך זה עוזר לעסק שלי

נתחיל כמובן בכל הדברים הטובים על פייסבוק:

1. הנתונים הסטטיסטיים העיקריים שכדאי לדעת על פייסבוק :

יותר מחצי ממשתמשי הפייסבוק מתחברים לאתר על בסיס יומי
המשתמשים הכבדים מבלים למעלה מ 15 שעות בחודש בפייסבוק
למרבית המשתמשים הקבועים יש למעלה מ 200 חברים
המשתמשים הכבדים מחוברים לותר מ 100 דפים, קבוצות וכ"ד…
למעלה מ 75% מכמות הלייקים (LIKES"") מגיעים מקידום ממומן

פייסבוק = חשיפה = לקוחות חדשים

2. הסיבות העקריות לשימוש בפייסבוק עבור העסק שלכם :

מאוד קל ופשוט ( אינו מצריך שום ידע )
הלקוחות שלך כבר נמצאים בפייסבוק
אפשרות לקבל תגובה או פידבק מידי ותוך דקות על הפעולות שלכם בדף 
המתחרים שלך גם כבר שם !!!!
עמודים עסקים בפייסבוק מקודמים במנועי החיפוש ומשפרים את המיקום של במנועי החיפוש
הדרך הקלה והזולה ביותר לפרסום ממון בעל החשיפה הגדולה ביותר באינטרנט ובכלל

3. היתרונות המרכזיים לשימו בפייסבוק עסקי :

דרך קלה ומהירה להשגת לקוחות חדשים לעסק שלכם
 השגת "טרפיק" (תנועת בקרים) לאתר שלך
 לקוחות יכולים למצוא אותך בקלות בפייסבוק ע"י החיפוש המשוכלל ועוצמתי של פייסבוק
 הפרסום הממון יכול להיות מאוד ממוקד , פנייה ישירה ללקוח
 דרך מצויינת ופשוטה לתקשר עם אנשים /משתמשים ולקוחות עתידים במגוון רחב של פלטפורמות
 פייסבוק מוביל לא רק במחשבים אלה גם בסלולרי , טאבלטים, ניידים ובטלוויזיות חכמות בקרוב גם ברכב

כמה דברים "רעים" על פייסבוק :

אתה לא הבעלים של פייסבוק ובעצם כל המידע באתר שייך לפייסבוק
פייסבוק זה לא האתר שלך ולכן החוכמה היא להביא את התנועה לאתר שלך
אין סוד או מתכונת מנצחת להצלחה בין לילה, כדי להצליח יש צורך בהשקעה רבה ובחשיבה מחוץ לקופסא
פייסבוק יכולה לשונות החלטות, עיצובים, חוקים והגדרות ולך אין שום שילטה או יכולת לעשות משהו בנושא
אפשרות גם לתגובות פוגעניות ומכשילות ע"י "הבחור ההוא" מבלי כמעט שום יכולת להתמודדות איתם

צעדים ראשונים לדף עסקי לחברה או למוצר שלך בפייסבוק:

1. הרשמה ראשונית לפייסבוק (אם אתם עדיין לא שם!!! ) בשם הפרטי ולא בשם החברה. פייסבוק נועד קודם כל לחברים ולא לעסקים לכן חשוב לנהל עמוד אישי ולשמור על יחס אישי עם החברים והלקוחות הפוטנציאלים 
2. הקמת עמוד עסקי עבור החברה, השירותים או המוצר שלך בפייסבוק
3. חשיבה רחבה על אסטרטגיית השימוש שלכם בפייסבוק בפלטפורמה האישית ועסקית לפני תחילת כתיבת תוכן בדף העסק שלך. נקודת המפתח שלך צריכה להיות : איך אני מביא יותר תנועה של מבקרים לאתר שלי!!
4. העמוד העסקי בפייסבוק חייב להכיל את כל המידע הבא במלואו: אודות החברה או המוצר, הפילוסופיה שמאחורי החברה או המוצר, הדרכים ליצירת קשר ושעות הפעילות, אלבומי תמונות המכילות תמונות מושכות, איכותיות ומהנות לצופיה, לוגואים מותאמים לפי המלצות הגדלים של פייסבוק
5. יש לעבור על כל ההגדרות לאחר הקמת העמוד העסקי שלכם ולהשלים את כל הנתונים הדרושים
6. הדבר החשוב ביותר: ניהול, ניהול, ניהול ע"פ האסטרטגיה שקעתם כל הזמן
7. הזנחה ועמוד לא מעודכן עלולים לגרום לנזק גדול ולפגיעה בתדמית העסקית שלכם
8. אתם חייבים למצוא דרך לתקשר עם הלקוחות שלכם, להגיב לשאלות ולתגובות של אנשים אצלכם.

המונחים של פייסבוק , מה הם אומרים עבורך ?

" LIKE " מה זה אומר ? סימוני הלייק מסמלים עבורנו מספר דברים חשובים
1. ע"פ כמות החשיפה של הפרסום כמה אנשים באמת קראו את הפרסום או הידיעה שפירסמתם
2. כמה אנשים הקדישו מעצמם ומזמנם ,קראו את מה שכתבנו ובאמת אהבו את מה שקראו.
3. אפשרות למשוך אנשים לפרסומים אחרים שלך ע"י הצעות מושכות ומפתות ללחיצה על לחצן לייק לדוגמא : "לחץ כאן לקבלת ההטבה שלנו " ,"לחצו על לייק לקרוא עוד ….." ,"לחצו לייק להורדת התמונה או השיר" 
4. הדרך הקלה והמהירה שלך להתקשרות עם העוקבים שלך

• Time Line (טיים ליין) זה השם החדש ל: " הפרופיל שלי "

1. מציג את הפרזנטציה שלך לצופים ע"פ הפרסומים שאתה מעלה לפייסבוק ,זה די דומה ל" בוק" שעושה דוגמנית
2. המקום שלך לדאוג לעיצוב שמאפיין אותך ואת העסק שלך
3. לסדר את הדברים בסדר הנכון במרחב הטיים ליין של העסק שלך

• עמוד החדשות (העמוד הראשי) The News Feed

1. זהו למעשה העמוד הראשון שכל משתמש פייסבוק רואה ברגע ההתחברות לאתר
2. כאן החברים, העוקבים והמשתמשים רואים את הפרסומים שלך בפייסבוק

אז מה ההבדל המשמעותי בין עמוד אישי ועמוד עסקי?

חברים או אוהדים (Friends VS Fans)

1. חברים יש רק בעמוד האיש או הפרטי שלך בפייסבוק אוהדים או עוקבים יש רק בעמוד העסקי
2. חברים הם אנשים שאתה מחובר אליהם ברמה האישית בפייסבוק ,אוהדים או עוקבים הם אנשים שמעניין אותם מה שאתם כחברה, עסק או ארגון מפרסמים בדף העסקי שלכם
3. בעמוד האישי ישנה מגבלה של עד 5000 חברים בלבד, בעמוד העסקי אין שום הגבלה על כמות האוהדים שלנו
4. מערכת היחסים שאתם מפתחים בין חברים ובין אוהדים שונה לגמרי כך גם הפרסומים שלכם בפייסבוק
בדף האישי אנחנו נוכל לפרסם דברים שאנחנו אוהבים, מקומות שאנחנו מבקרים ,מצב הרוח שלנו כרגע וכ"ד..
בעמוד העסקי אנחנו נקפיד לשוחח אך ורק על החברה או המוצרים שלנו ולא שום דבר אישי עלינו כאנשים
5. חשוב ביותר לא ל"ערבב" בין חברים לאוהדים ולדעת לעשות הפרדה מלאה בין הדף האישי שלך לבין העמוד העסקי אותו אתה מנהל, השתמש במערכת ההודעות בפייסבוק רק בין החברים שלך בעמוד האישי ולא עם לקוחות בדף העסקי שלך, שמרו על מערכת יחסים עסקית בלבד בעמוד העסקי ואל תיצרו חברויות באמצעות דף העסק שלכם.

ההבדל בין הפרופיל שלי ועמודים שלי :

האפשרויות במסכי הניהול וההגדרות שונים לגמרי בין העמוד האישי שלי לבין דפי העסק שלי
העמוד הראשי (Time Line) שונה בין שתי הפלטפורמות ובעמוד העסקי הטיים-ליין מכיל הרבה יותר מידע על העסק או המוצר שלך
יש לך אפשרות להדגיש ולארגן בצורה טובה יותר פרסומים בעמוד העסקי שלך
העמודים העסקים שלך בפייסבוק מאנדקסים ומקודמים ע"י מנועי החיפוש ובראשם גוגל ובינג
כמות גדולה של תגובות ושיתופים של פוסטים או מאמרים שכתבת ע"י אוהדים בדף העסקי מקדמים את העסק שלך גבוה יותר במנועי החיפוש.
קימת אפשרות לשלוט ברמת האבטחה והחשיפה של העמוד העסקי שלך בפייסבוק וברחבי האינטרנט בכלל
הפרופיל שלי נועד לשימוש אישי בלבד ולא לשימוש עסקי
חייב להיות תחת השם הפרטי שלך ולא תחת שם העסק שלך
יכולת טובה להתבטאות בחופשיות מול החברים שלך בעמוד האישי מבלי שזה משפיע על העסק או העמוד העסקי שלך.
לדפים העסקים ניתן לשייך קטגוריות ומיקום דברים שלא קיימים בדפים האישיים ניתן לבחור בזמן הקמת העמוד העסקי מבין האפשריות :
[icon icon="0101.png"][/icon]עמוד עבור עסק מקומי
[icon icon="0101.png"][/icon]עמוד עבור חברה או ארגון
[icon icon="0101.png"][/icon]עמוד עבור מוצר בודד או מוצרים
[icon icon="0101.png"][/icon]עמוד לתחום המוזיקה או האומנות
ניתן ולהקים כמה עמודים עסקים שאנחנו רוצים לדוגמא ניתן לבחור בעמוד ראשי עבור החברה שלנו
ואז מספר עמודים נפרדים עבור מוצרים מובילים ,במסך ההגדרות נקבל הגדרות שונות לגמרי בין הדפים

טיפים לבניית העמוד העסקי

בחרו תמונות שמושכות את תשומת הלב של האוהדים
לפני העלאת התמונות לפוסטים או לאלבומי הפייסבוק יש לדאוג כי התמונות בגודל הנכון וברזולוציה הנכונה כך שיראו בצורה מושלמת בדף שלך
קרא את ההוראות וההזהרות במלאון לפני הקמת העמוד העסקי חשוב לדעת שיש דברים שמותר או אסור לעסוק בהם בפרסום שלך בפייסבוק
יש לדאוג לעדכון שוטף של התוכן בעמוד של העסק, לא הייתם רוצים שמבקר יחזור לעמוד אחרי תקופה לא ביקר ופשוט יראה את אותם הדברים
בכתיבת הביוגרפיה של העסק שמרו על משהו קצר וחמוד, זאת הדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים לקרוא באמת מי אתם.
השתדל בכתיבת האודות לספר סיפור כדי למשוך אנשים לקרוא אליכם ,אבל יש גם לשקול לא לשתף יותר מידי מידע אישי על החברה שלכם
ניתן ורצוי להוסיף קצת הומר בכתיבת הפרסומים והידיעות שלכם בדף
השתדלו בפתיח ידיעה או פוסט להשתמש במשפט מפתח שימשוך להמשיך ולקרוא
השתדלו שהעמוד העסקי באמת ישקף את החברה שלכם

שירותי מחשוב לעסקים

שירותי מחשוב לעסקים

בהצלחה
שי – אוקטב שירותי מחשוב לעסקים

2 Comments

  1. אריק אומר

    בתור אחד שמנהל מספר לא קטן של עמודי מותגים בפייסבוק, ניתן רק להגיד שכל מה שכתוב בכתבה מוצדק. אין היום הצדקה לאף מותג להישאר בחוץ, במיוחד עם הכניסה של פייסבוק לכל מחשב שני במדינת ישראל. פייסבוק – אם אתה לא שם, אתה לא קיים.

    • shayoctave אומר

      אריק, המון תודה על המשוב, עדיין קיימות חברות שמזלזלות בפלטפורמה של הרשתות החברתיות וחבל…..
      האינטרנט נמצא בחיתוליו ואנשים עוד לא הפנימו את הכוח של הדבר הזה שנקרא אינטרנט ורשתות חברתיות.